srijeda, 12. ožujka 2014.

ChocoMINTkOOkis


Zadnjih par godina i kod nas je postao popularan Dan Sv.Patrika, tog irskog sveca. Iako tipično irski blagdan, slavlje tog dana se proširilo cijelim svijetom, tako da niti mi nismo mogli biti izostavljeni ;). Obilježavate li ga i vi? :) Oblačite li se u zeleno, jedete li irsku hranu, pijete li irska piva, likere i whiskey?

Zašto baš zelena? Zato što zelena boja, kao simbol Irske, podsjeća na djetelinu. Malo je poznato da se na samim počecima ovog festivala, sve povezivalo za plavu boju. Danas tradicija nalaže da se onoga koji ne nosi barem nešto zeleno uštipne kako bi mu se ukazalo na veeeliki propust. :)
Iskreno, ja ga baš nemam običaj slaviti, ali zato svake godine bar nešto slatko ZELENO napravim. To mi je izlika da iskoristim malo jestive boje, a zelena mi spada u meni draže boje. :) 
Ove godine to su ovi mramorno čokoladno-pepermint keksi. Jednostavni i brzi za napraviti, efektnog izgleda, taman za neki, u zadnji čas, "zeleni" party. Obavezno uz Guinness, Baileys, Jameson... ;)

Recept:

  • 1 šalica omekšalog maslaca 
  • 1 šalica šećera
  • 1 jaje
  • 1 žličica ekstrakta peperminta
  • 1/2 žličice sode bikarbone
  • 2 1/3 šalice oštrog brašna
  • 1/3 šalice tamne čokolade
  • 2 žlice kakaa
  • šećer (za uvaljanje kuglica)
  • jestiva boja (zelena)






Postupak:

  • Mikserom sjedinimo maslac sa šećerom, dodamo jaje i ekstrakt peperminta i sve dobro izmiksamo
  • Postepeno dodajemo mješavinu brašna i sode bikarbone
  • Podijelimo tijesto na dva jednaka dijela
  • Jednu polovicu obojimo jestivom bojom (količina boje ovisi o nijansi koju želite postići), dok u drugu stavimo otopljenu čokoladu i kakao
  • Jednu i drugu polovicu dobro izmiksamo kako bi dobili skroz ujednačene boje
  • Od jednog i drugog tijesta radimo kuglice veličine cca 1/2 žličice
  • Nakraju spojimo zelenu i čokoladnu kuglicu u jednu, veličine cca cijele žličice
  • Uvaljamo u šećer, te stavimo na pek papir, lagano kuglice pritisnemo dnom čaše do cca 5 mm debljine
  • Stavimo u pećnicu na 180 C cca 8-10 min
  • Izvadimo iz pećnice i ostavimo da se ohlade




Zazelenite se! ;)

Uživajte prožimajući divne okuse...

Tihana

Broj komentara: 18:

  1. E ja sam mislila da ovo sasrzi originalni svijezu metvicu/nanu ili pwpermint kako pises.. Kad sam bila studentkinja ja sam jela neke cokoladne stapice sa takvom nadevom i jos uvijek zelim sa napravim nesto ovom kombinacijom ali bojim se da ne ispadne kao pasta za zube haha. :-) mislim bojim se da ne prwtwrujem onom ukusom peperminta...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Samo oprezno sa ekstraktom i ispast ce aman taman! ;)

      Izbriši
    2. Samo oprezno sa ekstraktom i ispast ce aman taman! ;)

      Izbriši
  2. Srecna sam sto sam nasla ovaj blog jer ima recepata sto bih mogla jesti. Pocela sam da pratim.

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam sigurna da li razumem ovaj izraz ,molim objasni:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Biti ce jos puno raznih finih recepata.. :)

      Izbriši
    2. Biti ce jos puno raznih finih recepata.. :)

      Izbriši
    3. U redu, dobro sam shvatila :-) nadam se da cu uskoro naci jos nesto sto mi se dopada i nadam se da cu da pravim nesto da probam!
      Ovo je moj blogic, ne mislim da ti treba inspiracija ali ako zelis pogledaj http://kuvaricagr.blogspot.gr/
      Narocito ako te zanima da citas grcke recepte... Kod mene ima originalnih recepata!

      Izbriši
    4. Definitivno pocinjem pratiti! :*
      Uvijek sam za isprobavanje neceg novog nepoznatog.. :*

      Izbriši
    5. Definitivno pocinjem pratiti! :*
      Uvijek sam za isprobavanje neceg novog nepoznatog.. :*

      Izbriši
    6. Hvala :) Samo ako ikad odlučiš da praviš nešto i želiš objaviti molim te da me prvo obavijestiš jer ne volim kad to urade bez da me pitaju <3 Nadam se da ćeš naći nešto zanimljivo.

      Izbriši
    7. Ne brini.. Tude koje isprobavam nikad ne objavljujem.. To radim iskljucivo za sebe.. ;)

      Izbriši
  4. :) Bravo ti!
    A ja sm samo dva puta pralvila nešto šti sam videla u drugi blog a ne bih objavila ali ispalo tako lepo što nisam mogla da ne objavim sliku, ali ja sam prvo pitala ih, a zati mnisam ni recept pisala, samo sam napisala gde sam to videla. NAravno ako prvo oni mi daju dozvolu. Ja sam veoma protiv toga da objavimo recepte i sami da stavimo link gde smo to našli, to je kao da ukrade neko recept, nije lepo i pošteno po mom mišljenju.
    Zato pratim tvoj blog jer osim toga što ima recepte štο bih prijatno jela ima originalne recepte. Ne volim kad neko svaki put objavi nešto što neki drugi praviooooo..... <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slazem se.. Ako se vec zeli nesto tude objaviti, treba pitati za dopustenje i staviti link na blog s kojeg se nasao recept..

      Izbriši